L’Entitat del Medi Ambient (EMA) ha iniciat una campanya per fomentar la reparació d’objectes i la compra en mercats i botigues de segona mà que està gestionada per lavola. Amb aquest objectiu s’ha creat “un espai” a la seu de l’EMA on es dóna informació i s’atenen tot tipus de consultes relacionades amb la campanya a tots els sectors implicats: ciutadania, entitats, reparadors, botigues de segona mà, mercats de brocanters, etc. Aquesta campanya es va presentar a la Festa Major de la Mercè i s’estén als 33 municipis de l’Àrea Metropolitana.
El lema de la campanya és “Millor que nou 100% vell”. Amb aquesta frase es vol transmetre l’idea que pel fet que un objecte sigui nou no vol dir que sigui millor i que, a més a més, un objecte de segona mà o reparat pot ser més personal i exclusiu. També es pretén recordar que és un estalvi pel Medi Ambient però també un estalvi econòmic, ja que la majoria de vegades és més barata una reparació o un objecte de segona mà que un de nou.
Per incidir en aquest canvi d’hàbits es realitzaran diferents materials divulgatius que ha dissenyat lavola. S’estan realitzant expositors que es repartiran per tota l’Àrea Metropolitana. Aquests expositors realitzats amb materials reutilitzats també s’utilitzaran com dispensadors de dos tipus de fulletons. D’una banda un fulletó genèric que informarà sobre la campanya i que serà igual per a tots els municipis de l’Àrea i d’altre banda un fulletó sectorial per cada municipi de l’Àrea amb informació sobre reparadors i botigues i mercats de segona mà .
També s’està construint un estand dissenyat a partir de material reutilitzat amb el que s’assistirà a fires i d’altres esdeveniments. La finalitat es donar una altra visió a la ciutadania sobre els objectes vells/reutilitzats.