25 anys del programa escolar Coneguem els nostres parcs
Data de publicació: 28/11/2008
El passat 29 de novembre es va celebrar una festa per commemorar els 25 anys del programa al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, el primer parc que van visitar els escolars.
El programa Coneguem els nostres parcs, impulsat per l’Àrea d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, s’adreça als escolars de sisè de primària dels municipis de la província de Barcelona amb l’objectiu que coneguin els espais naturals de la Xarxa de Parcs de la Diputació. La finalitat és que els nois i noies aprenguin a identificar els elements que integren el medi natural i que aprenguin a respectar-los i a fer-ne un bon ús.
El programa, gestionat per lavola des de 1993, s'estructura en dues fases; la primera activitat es fa a l'aula per introduir els aspectes relacionats amb el programa, i la segona fase és la sortida al parc.
El programa ha estat un dels pioners en educació ambiental a Catalunya i, per aquest motiu, l’Àrea d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona ho ha volgut celebrar amb una festa, que ha consistit en una trobada de tècnics municipals, mestres, representants de la Diputació de Barcelona i lavola, i altres persones que han tingut relació amb el programa.